Bereikbaar op vele locaties in Zaanstad

De diëtistenpraktijk met een gezond gevoel voor de juiste voorbereiding

Wanneer naar een sportdiëtist?

Met onder andere de volgende voedingsvragen kan je bij onze sportdiëtisten terecht:

  • Prestatieverbetering

  • Sneller herstel na inspanning

  • Beter uithoudingsvermogen en optimaliseren glycogeen voorraad

  • Betere prestatie en concentratie tijdens de inspanning

  • Werken aan een optimale lichaamssamenstelling en gewicht

  • Informatie over supplementen en sportspecifieke voeding

  • Maag- en darmproblemen

  • Kind en sport

  • Optimalisatie van de voedingstoestand d.m.v. gezonde voeding

Waarom een sportdiëtist?

Sport en voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.  Een goed voeding- en/of vochtplan, zorgt voor een betere voorbereiding, beter uithoudingsvermogen en herstel na inspanning. Of je nu graag die 5 km wil lopen, de Alpe d'HuZes wilt beklimmen of dat je hoofdklassespeler bent in de hockeysport. Voor iedereen geldt dat voeding invloed kan hebben op de prestatie. Voor (top) sporters is aandacht voor voeding dan ook niet meer weg te denken. Een sportdiëtist is gespecialiseerd in het opstellen van een individueel voedingsplan voor sporters, heeft gedegen kennis van inspanningsfysiologie en weet tegen welke voedingsproblemen jij als sporter kunt aanlopen.
Tegenwoordig is er veel informatie te vinden over sport en voeding. Één van onze sportdiëtisten maakt sámen met jou een individueel plan op maat. Aangepast aan jouw leefstijl, (prestatie)doelen en voorkeuren en  smaak. Hierbij wordt rekening gehouden met het trainingsschema en wedstrijdplanning, de duur en de intensiteit van de inspanning en de tijden waarop wordt getraind. Ieder persoon en iedere sport stelt andere voedingseisen.

Sport, de juiste voorbereiding

Is belangrijk voor een mens maar moet ook leuk zijn om te doen, zodat u het kunt volhouden. Samen kunnen we kijken naar wat u leuk vindt en ook of de oefeningen geschikt zijn voor uw lichaam. u zou bijvoorbeeld kunnen kiezen uit cardiofitness, duursport, krachtsport of iets om de soepelheid van uw spieren te trainen. U kunt naar een sportschool gaan, kiezen voor fietsen en wandelen in de natuur, dansen, tenissen, yoga of andere activiteiten die u aan zouden kunnen spreken. we kijken dan ook naar hoe lang en hoe vaak per week. We zullen ergens beginnen en dit eventueel kunnen uitbouwen naar meerdere activiteiten of tijd per week. Dus samen gaan we werken aan intensiteit en duur van het sporten.

Maar ook als je je optimaal wilt voorbereiden op evenementen zoals bijvoorbeeld de Dam tot Dam loop, een halve marathon, een mooie schaatstocht, triatlon of een andere mooie uitdaging!

Uiteindelijk is het doel dat jij zelf goede keuzes kan maken en weet wat er het beste voor, tijdens en na de inspanning gegeten of gedronken zou kunnen worden.

  • Tarieven & vergoedingen
  • Sinds januari 2013 is diëtetiek weer terug in het basispakket. Dit betekent dat jouw zorgverzekering drie klokuren per kalenderjaar zal vergoeden, mits er sprake is van een specifieke (medische) diagnose. Let op: je betaalt wel eigen risico voor de vergoeding vanuit de basisverzekering. Verwijzingen <18 jaar hebben geen invloed op het eigen risico.

Meer begeleiding nodig? Vraag dan bij jouw zorgverzekeraar na of zij ook een uitbreiding van het aantal uren aanbieden in één van hun aanvullende pakketten.

Afspraak maken
Je kunt een afspraak maken door contact op te nemen via info@alimentum.nl

    Lid van / samenwerkingspartners